maanantai 3. joulukuuta 2007

1. viikko

Olin jo valmistellut shampooton-kokeilua noin viikon verran pesemällä hiukset laimennetulla shampoolla. Ruokasoodaa lantrasin valmiiksi liuokseksi vanhaan shampoo-pulloon, samoin etikan. Yksi annos (vettä 250ml + 1rkl soodaa/etikkaa) on riittänyt minulla 2 pesuun.

Minulla on pitkät vaaleat ja hyvin suorat, "päätä nuolevat" hiukset. Hiukset ovat silti runsaat ja niitä on paljon.

Pesutulos on ollut yllättävän hyvä, hiukset tuntuvat vähän nihkeiltä mutta eivät rasvaisilta eivätkä likaisilta, mutta silti erilaisilta. Ehkä vähän sellaiselta kuin jos laittaa hieman liikaa hiuksiin jätettävää hoitoainetta - ei siis likaiset tai rasvaiset mutta kuitenkin hieman "jossain aineessa". Olen positiivisesti yllättynyt. Vaikka tästä ei tulisi mitään, niin etikka-huuhtelu kannattaa tehdä. Tekee hiukset silkkisen tuntuiseksi.

Nyt ensimmäiset viikon (tai 1,5 viikon) jälkeen hiukset eivät ole kihartuneet kuten joillekin on käynyt. Mutta, ne ovat latvoista hyvin sähköiset. Sähköisyys on ollut aina ongelmani, ehkäpä löydän netistä jotain ratkaisua. Tähän mennessä olen kokeillut latvuksiin ihan tavallista hoitoainetta (kerran, ei apua), pesun jälkeen laittanut hieman aloevera-kosteusvoidetta (favora, ei apua, mutta auttaa latvojen selvittämiseen) ja hiuksiin jätettävää hoitoaine-suihketta. Vain suihkeesta on ollut vähän apua. Hiuksia on lähtenyt myös vähän enemmän, mutta johtunee siitä että hiusten harjaaminen on vähentynyt koska ne lentelee ympäriinsä sähköisinä. Normaalisti irtohiukset jäävät harjaan. Harjaan hiukset useita kertoja päivässä, koska ne takkuuntuvat helposti.

Hiukset eivät siis ole rasvoittuneet, paitsi suortuvat ihan tuosta otsan kohdalta. Jatkan kokeilua luottavaisin mielin...

2 kommenttia:

Satu kirjoitti...

Jäänyt vähän vaiheeseen, miten menee?

Terhi kirjoitti...

Hei Satu!

On ollut niin kiireistä etten ole ehtinyt päivittämään blogejani :)

Päivitin blogiini lopputuloksen. Täysi shampooton ei sopinut minulle, mutta olen jatkanut pesua laimennetulla shampoolla. Voit lukea enemmän Lopputulos-viestistä.

-Terhi